Primary Advertiser

סיפור משפחתי: ביקור במפעל ברילה

בשיתוף ברילה

עודכן לאחרונה: 12.5.2021 / 8:19

צפו: ביקור במפעל של ברילה, הפסטה הנמכרת בעולם, שנמצא בבעלות משפחת ברילה כבר ארבעה דורות. כמה סוגי פסטה מייצרים שם ביום, מה סוג הפסטה הנמכר ביותר ואילו שלושה מרכיבים יוצרים את הבצק לכל הצורות?

השנה נוכל לחגוג את חג השבועות עם כל המשפחה, ועם סיכוי גבוה שעל השולחן תשב לפחות מנה אחת של פסטה, וכנראה שיותר.

החיבור בין המאכל האיטלקי האהוב למוצרי חלב הופך אותו למרכיב שמשתלב בקלות ובצורה מרשימה בהמון מנות שמזוהות עם שבועות כמו פסטה ברוטב שמנת, לזניה, קנלוני, פסטה פסטו ועוד.

ואם אמרתם פסטה - אמרתם ברילה. אחת המשפחות המפורסמות ביותר בעולם הפסטה אחראית כבר ארבעה דורות על ייצור הפסטה המוכרת והאהובה בקופסה הכחולה. יצאנו להכיר אותה מקרוב.

ברילה. יח"צ,
אמרתם פסטה - אמרתם ברילה/יח"צ

עסק משפחתי

ברילה נוסדה ב-1877 בעיר פארמה בצפון איטליה. בתחילה ייצר פייטרו ברילה בחנות הקטנה שלו 50 ק"ג פסטה ביום (ומכר שם גם לחמים טריים) ועם השנים צברה החנות מוניטין וקהל לקוחות נאמן. עד שנת 1905 היא כבר הגיעה לנפח ייצור של 2,500 ק"ג ליום!

ריקרדו וגואלטיירו, בניו של פייטרו, ירשו את העסק וב-1910 הקימו מפעל לייצור פסטה יבשה, שהעסיק 100 עובדים והפיק שמונה טון פסטה מדי יום. הלוגו הראשון של ברילה הוא ילד שמוסיף חלמון ענק לבצק שהונח בכלי הלישה, סמל למסורת הכנת פסטה.

במרוצת השנים המפעל עבר מספר גלגולים, ותהליך ייצור הפסטה שוכלל ודויק. כיום, מפעל הפסטה של ברילה בעיר פארמה הוא הגדול בעולם, ומייצר 320 אלף טון פסטה בשנה, מה שמספיק ליותר מ-4.2 מיליארד מנות פסטה, שמגיעות ליותר מ-100 מדינות ברחבי העולם.

המפעל עדיין בבעלות משפחת ברילה, ומשנת 1993 מנוהל על ידי הנינים של פייטרו: גווידו ואחיו לוקה ופאולו. עם השנים ברילה רכשה מפעלי פסטה בטורקיה ויוון, והקימה מפעל בארצות הברית.

רוצים לקרוא עוד על על ההיסטוריה של ברילה? תציצו בעמוד היפה באתר החברה

פסטה ברילה. ShutterStock
320 אלף טון פסטה בשנה/ShutterStock

איך מכינים פסטה במפעל?

המתכון לפסטה של ברילה: קמח סמולינה מחיטת דורום ומים מעורבבים, ואז נילושים יחד ליצירת בצק, שנלחץ דרך מכונות מיוחדות ומעוצב ללא פחות מ-103 צורות שונות.

מעבר לפסטה הקלאסית מקמחים לבנים, מייצרים בברילה גם פסטות מחיטה מלאה ומוצרים ללא גלוטן (שלפי החוק האיטלקי אסור לקרוא להם פסטה...).

לאחר יצירת הצורות, הפסטות השונות עוברות תהליך של ייבוש, שיכול להימשך עד 12 שעות (בהתאם לעובי וצורת הפסטה). הייבוש עוזר לשמר את הפסטה, כך שיהיו לה חיי מדף ארוכים.

המפעל פועל 24 שעות במשך כל ימות השבוע, וממנו יוצאות קופסאות הפסטה הכחולות לכל רחבי העולם.

איזו קופסה נמכרת יותר מכולן? ספגטי כמובן. יותר מ-200 מיליון אריזות בשנה מיוצרות במפעל בפארמה.

לא משנה באיזו צורה, אורך או עובי היא מגיעה, לפסטה יש יכולת מיוחדת לשמח ולהשביע את כל מי שנמצא מסביב לשולחן. שיהיה חג שבועות שמח וטעים!

ברילה, בשיתוף ברילה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully