Primary Advertiser

חטיף של פסטה: הטריק שלא הכרתם

עידית נרקיס כ"ץ, בשיתוף ברילה

18.5.2020 / 9:50

אם אתם רוצים לשבור קצת שגרה במטבח, יש לא מעט אפשרויות מפתיעות לגבי דברים שאפשר לעשות עם דפי הלזניה, חוץ מלהכין לזניה כמובן. החל מגלילים, דרך מרקים ועד לטיגון. קבלו כמה רעיונות יוצאי דופן

לזניה ירוקה. צילום: נמרוד סונדרס סטיילינג: ענת לבל,
הלזניה הקלאסית/צילום: נמרוד סונדרס סטיילינג: ענת לבל

לזניה היא מאכל די מקובע. אמנם אפשר לשנות לה את הרוטב, את המילוי ואת הגבינות שמשתתפות בחגיגה, אבל יש בה כרוניקה של ביס ידוע מראש - שכבות של יריעות פסטה, שכבות של רוטב. לפעמים היא עם בשר, לפעמים בלי, לפעמים עם ירקות, בשמל או ריקוטה (ואפילו קוטג', אם הגעתם לבית ישראלי במיוחד) ותמיד, תמיד, תמיד היא עם הרבה גבינה מעל.

אבל אם נמאס לכם ממאפי שכבות שגרתיים, יש לדפי הפסטה הללו (להם קוראים גם לזניה, ממש כמו המאכל) גם כמה שימושים נוספים. קבלו חמישה מתוכם:

דפי לזניה שבורים. ShutterStock, ShutterStock
דפי לזניה שבורים/ShutterStock, ShutterStock

מלטליאטה

הפירוש המילולי של מלטליאטה באיטלקית הוא "חתוך רע". במקור מדובר בשאריות בצק של פסטה מסוג טליאטלה (פסטה ארוכה ורחבה) שנשארו בצד ונחתכו בגסות ולא בצורה ישרה. כדי לא לזרוק אוכל, השתמשו גם בשאריות הבצק הזה בתור פסטה, לה הוענק השם מלטליאטה. אפשר לשבור את עלי הלזניה היבשים לחתיכות בגודל בינוני לפני הבישול ולבשל אותם עד רמת אל דנטה, כ-5-7 דקות. המלטליאטה יתאימו לרטבים כבדים יחסית, הודות לשטח הפנים הרחב שלהן. נסו אותן עם רוטב חמאה, דלורית ומרווה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

אושר במנות קטנות: לזניות גבינה וזיתים אישיות

בשיתוף ברילה

גלילים

אם מתחשק לכם צינורות פסטה ממולאים, אבל אין לכם צינורות קנלוני, אפשר לאלתר משהו דומה מדפי לזניה. מבשלים עלי לזניה כ-5-7 דקות עד שהם מתרככים, ממלאים במילוי הרצוי ומגלגלים מהחלק הקצר כמו רולדה. מניחים בתבנית ואופים ברוטב עגבניות או כל רוטב אחר שרוצים.

דפי פסטה מגולגלים. ShutterStock, ShutterStock
דפי לזניה מגולגלים/ShutterStock, ShutterStock

תחתית למאפה שנאפה בתבנית שקעים

כבר מצאו אלף ואחד שימושים לתבנית מאפינס (חוץ ממאפינס), אז הנה עוד אחד: מבשלים עלי לזניה עד ריכוך. מסננים וחותכים כל דף לכמה ריבועים, שיוכלו לרפד שקעי תבנית מאפינס. ממלאים במלית בולונז/רוטב פיצה וגבינה/רוטב עגבניות, גבינה וירקות, ואופים 15-20 דקות על תנור שחומם מראש לחום של 190 מעלות.

לזניה - ברילה. אפיק גבאי,
תחתית מושלמת למאפינס/אפיק גבאי

בתוך מרק

כמה כיף לאכול מרק עם אטריות? בדרך כלל אוכלים מרק עם אטריות דקות וארוכות, אבל גם אטריות פסטה זה כיף. קצת כמו מלטליאטה - שוברים חתיכות עלי לזניה יבשים, ובמקרה הזה - זורקים לתוך מרק ברגעי הבישול האחרונים שלו. מרקים מתאימים למשימה: מינסטרונה, עוף, ירקות וכל מרק אחר שהוא לא סמיך או מוקרם.

מטוגנים

ברור שמישהו בעולם הזה כבר ניסה לזרוק פסטה לתוך שמן חם. האמת, אם חושבים על זה, פסטה בטיגון עמוק עטופה בתבלינים זו ההגדרה של ביסלי, אבל גם עלי לזניה אפשר להפוך לחטיף פריך. מבשלים עלי לזניה רק עד שמתחילים להתרכך. מוציאים, מסננים וחותכים לחתיכות בגודל הצ'יפס הרצוי. מטגנים במחבת עמוקה עם שמן לטיגון בגובה של 2-3 סנטימטרים, עד שצ'יפס הלזניה משחים, כדקה מכל צד. מוציאים לנייר סופג, מתבלים במלח ותבלינים שאוהבים (כמו אבקת שום או פפריקה מעושנת) ואוכלים, כדאי עם איזו סלסה טעימה.

למגזין שבועות של ברילה

עידית נרקיס כ"ץ, בשיתוף ברילה
  • עוד באותו נושא:
  • לזניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully